Ut i verden

tirsdag, januar 30, 2007

Reserve Mamma for en halv dag:)

Vi bytter pà à foelge jentene til legen annenhver uke, og sist uke var min uke.
Sà den ene dagen skulle den ene lille jenta pà senteret som er 1.5àr til en slags kontroll pà legen. Moren er gravid à skal snart foede, sà hun fàr ikke foelge datteren i tilfelle hun skal foede. Ingen vet hvem som er faren til jenta, men den babyen hun venter nà er et incestilfelle. De kom begge til senteret bare litt foer vi kom dit. Nàr vi kom var hun veldig stille. Hun hadde bodd med faren, bestemoren og soesteren sin i en liten leilighet. Hun hadde blitt rakket veldig ned pà, og derfor var hun sà stille. Men nà har hun àpnet seg mer og snakker med. Hun har ogsà en letttilbakestàelse, men hun er veldig flink med datteren sin. Nàr vi kom ville datteren helst bare vaere med moren, men nà er hun ogsà mer àpen.
Sà jeg ble den ansvarlige for den lille jenta nàr vi skulle til legen. Vi hadde ogsà med oss to til moedre med sine barn til legen. Det er slik at nàr vi gàr til legen mà vi trekke nesten som koelapp. Og det er forskjellige lapper alt etter hva du skal. Sà jeg trakk tre billetter til medisin for moedrene og barna. Sà stode jeg i koe for à hente historien deres. Sà til slutt kunne jeg stille meg i koen for Cred som jeg skulle med den lille jenta. Det var lang koe, sà jeg fikk nummer 21. Det er langt bak i koe. For disse kontrollene her tar lang lang tid. Men men vi satte oss ned og ventet. Jeg foelgte de andre moedre inn til deres legetimer, og nàr de alle var ferdige sà reiste de tilbake til senteret. Da vr det bare meg og jenta igjen. Men hun var heldigvis veldig rolig. Nàr de andre gikk satt hun og sov pà fanget mitt. Mange av de som var der kom bort à spurte om det var datteren min:) he he. Vi ventet og ventet. Tilslutt tenkte jeg at hun sikkert trengte en ny bleie, og at det var greit à gjoere mens hun sov, sà da gjorde vi det. Sà ventet vi litt til og litt til. Tislutt voknet hun, og vi màtte fà tak i litt mat. I mellomtiden hadde det kommet en til jente fra senteret som var blitt dàrlig, sà vi fikk ny billett til henne. Sà tilsutt var det min tur etter syv timer hos legen. Vi kom inn og da er det slik at en mà vege ungen, màle à sà snakke med en lege. Jeg gjorde sà godt jeg kunne, à henge med pà hva de sa til meg pà spanks. Men jeg synes det gikk ganske sà greit, jeg haddde et veldig samarbeidsvillig unge. Tilsutt var det samtale med legen. Det var litt verre. Dette var jo litt verre igjen da. Men det gikk sà som sà det ogsà. Vi màtte ogsà gjoere "oevelser". Som reagerer hun pà sitt navn, ja. Tar hun til skoene nàr vi snakker om skoene, kan hun gà baklengs, kan hun legge en ert i glasset. Alt gikk tilslutt, sà hun var flink:) Men sà hadde hun ikke fàtt noen vaksiner nesten. Sà da var det bort à fà dem. Stakar jente tre vaksiner og en dràpe i munnen. Men var i grunnen ganske rolig der ogsà. Sà jeg màtte ikke holde henne sà veldig. Veldig snill jente. Etterpà ventet vi pà at hu andre moren fra senteret ble ferdig foer vi kunne gà hjem àtte timer etter at jeg hadde kommet dit. Men det var litt koselig à vaere nesten som reservemamma en halv dag:)

4 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home