Ut i verden

lørdag, november 25, 2006

Ei ny uke har pasert

Ein liten oppdatering pà uka som har gàtt:)
Beklage det blir veldig lite bilder for tia pà bloggen, men det e litt vanskelig nàr eg sitte pà internett cafe, men hàpe at eg kan fà ut flere bilder pà bloggen senere:)
Denne uka pà moedresenteret kom hun som er mer ansvarlig for oss. Hun organiserer mer hva som er vàre oppgaver, og vi kan komme à snakke med henne om det er noe vi lurer pà. De som jobber pà senteret er utrolig greie. Vi kan gà til dem à spoerre om det vi lurer pà, og hjelp dersom vi trenger det.
Denne uka som var fikk vi mer oppgaver. Det var veldig greit. Da vet vi mer hva vi skal gjoere.
Sà denne uka var min oppgave à foelge de jentene som skal pà sykehuset og de som skal pà postaen ( som er nesten som et legekontor ) pà undersokelser. Jeg var med foerst pà sykehuset. Det er veldig stort og med masse folk som skal pà undersoekelser. Nà til à begynne med har jeg hatt med ei av de andre jentene som vet hva vi skal ordene. Det er masse papirer som mà ordnes og lange koer à stà i. Sà for meg sà er det meste av dette helt nytt. Derfor er der litt forvirrende til tider. Jeg fikk ogsà vaere med inn pà undersoekelsene for à laere mer om det ogsà, men det var ikke sà lett à skjoenne hva de sa med mine spanskkunnskaper. Men noe skjoente jeg:)
Jeg var ogsà noen ganger med pà postaen. Det er ikke like innviklet som sykehuset, men jeg har ennà en del à lare der ogsà. Her fikk jeg ogsà vaere med inn pà kosultasjonene. Det var litt greit nàr de skrev ut medisiner til dem, for da kunne jeg fà legen til à notere klokkeslett osv.
Det er veldig mange av en eller annen grunn som er blitt syke pà senteret nà. Mange av de smà barna har vondt i halsen, noen har vannkopper og diverse. Sà jeg har fàtt oevd meg mye i à gi medisiner til barn. Det er ikke alltid like lett. He he. De liker absolutt ikke medisinene selv om de er tilsatt smak. De vraeler og spytter ut medisinen om de greier det. Det er veldig greit at det er i flytende form for det er lettere à gi.
Neste uke skal jeg ha den andre oppgaven. Jeg og Stine bytter annen hver uke pà oppgavene.
Sà neste uke skal jeg vaere med i bakeriet. Jeg tror det er à telle opp penger og bestillinger og handle inn varer. Blir kjekt à lare den andre oppgaven ogsà.

4 Comments:

  • Hei Siljemor!:)

    Så kjekt å lesa bloggen din!:) Hørres ut som du har d fint!:)

    D e good:) Du ska veta at du e savna:)Keep up the good work!:)

    Klem fra Therese

    By Anonymous Anonym, at 27 november, 2006 19:26  

  • hei silje! kjempeinteressant á lese! gleder meg til sóndag nár dokke kommer til Iquitos! Blir bra!
    elise

    By Anonymous Anonym, at 29 november, 2006 03:20  

  • Ja eg saknar deg, men dei treng deg jo der nede og, så eg får vel dela på deg:)

    By Blogger Gunn, at 01 desember, 2006 18:04  

  • Godt nytt år, Silje. Kjekt å lese om korleis du har det i Peru!!
    Nå vil eg gå heim og sove etter nattevakt. Ha det fint fortsatt.
    Masse helsing frå Birgit Pauline.

    By Anonymous Anonym, at 03 januar, 2007 07:29  

Legg inn en kommentar

<< Home