Ut i verden

søndag, november 19, 2006

Hva skjer a

Ná har jeg jobbet pá senteret i ca. to uker. Det er veldig kjekt á spennende, men mye nytt. Ná til á begynne med har vi helst bare blitt kjent med jentene. Vi har som oppgave á se til at de gjoer alle oppgavene de har i loepet av dagen. Jentene er veldig koselige og ungene er kjempe soete:)
Jeg har ogsá fátt vert med ut á nár de er ute pá skoler og driver med prevangtivt arbeid. Det var veldig bra opplegg. Jeg var med helst for á ta bilder:) Det har ogsá vert valg her i Peru for de forskjellige distriktene. Og i den anlednign hadde de en konferranse som var for ungdommer, og handlet om at de voksne skulle stemme for barna. "Vota para los ninez", "Stem for barna". Her gjorde de ungdommene aktive med at de hadde noen fra de stoerste partiene i Lima pá konferransen, og snakket om hva de skulle gjoere for barna dersom de ble valgt. Ungdommene fikk ogsá si sin mening om politikk. Det var veldig bra og en bra máte á fá ungdommene tidlig aktive innenfor politikk. Her var vi fra moedresenteret med og sang en sang, jeg tok bilder:), og ei av jentene fortalte litt om senteret.
I dag og i gár har vi hatt fri. Vi har funnet pesjonatet som vi tenker á bo pá mens vi har fri. Det er veldig koselig og fint. Vi har vert pá kino og slappet godt av. Vi tenker ogsá á gá kino i kveld Jeg liker veldig godt á gá pá kino her, heldigvis snakker de engelsk med spansk tekst. det liker jeg godt. Sá vi blir nok titt gjengde pá kino nár vi har fri:) Og i forhold til hjemmer er det ganske bilig, rundt 20 til 25 kroner:)
Ellers sá har jeg det veldig fint.
Det er begynt á bli litt varmere ogsá her. Noe jeg setter stor pris pá:) Men lurer pá hvor varmt det blit pá sommeren:)