Ut i verden

lørdag, desember 30, 2006

Iquitos

Litt forsinka blogging. Det har sksom er et aktivitetssenter.jedd mye siden sist:)
I begynnelsen av desember var Stine og jeg pà besoek i Iquitos hos Elise og Camilla. Vi gàr sammen med dem pà hald. De jobber pà et prosjekt som heter La Ristinga, som er et hus hvor de har et slags fritidsenter.

Her er Elise pà La Ristinga
Iquitos er den stoerste byen i verden som ikke har veiforbindelse. Det gàr kun fly og bàt her til. Iquitos ligger i Amazonas og det gàr mye transport pà Amazonaselva. Byen er pà stoerrelse med Oslo. En utrolig sjarmerende og fin by. Det er nesten ingen bilder der men mange motocarroer. Som er en "motorsykkel" med et tilbygg bak foeren med vegger og seter. Veldig grei màte à farte rundt pà, billig, en fàr frisk luft og fàr god utsikt:) Vi var ogsà to dager og en natt inne i Amazonasjungelen. Det var utrolig fint. Vi sà aper som hoppet i trarne og masse fin natur. Pà kvelden var vi ute i trekano og sà etter aligatorer. Pà natta sov vi i en Cabana midt ute i jungelen. Jeg og Camilla sov i hengekoye. Utrolig herlig, jeg sovnet til alle jungellydene ute pà terrasen hvor hengekoyene hang.
En annen dag dro vi ut til Pilpintuwasi. Her har de en sommerfuglfarm. I tillegg har de aper, jaguar, maursluker, terpir, aligatorer og papegoyer. Dyrene er kommet hit fordi de ikke hadde det sà bra der de bodde foer. Det var utrolig stilig à se alle dyrene. Apene gikk laust. Sà plutselig mens vi gikk rundt à kikket, kom en av apene à hoppet opp pà skulderen vàr. De var veldig soete, men noen av dem hadde blitt laert opp til à vaere lommetyver sà vi màtte legge vekk alle verdisakene vàre:)

En annen dag var vi pà Quistacocha som er en dyrehage. Her har dyr fra Amazonas. De hadde mange dyr som: jaguar, delfin og rosa delfin, aper, papegoyer slanger og mer. Det kom en mann baerende pà en Anaconda og lurtepà om vi ville holde den. Jeg ble veldig usikker, slange er ikke at av mine favoritt dyr. Men sà tenkte jeg at jeg kunne jo ikk la vaere à holde den heller. Det hadde jo vert utrolig gouy à kunne si at jeg har holdt en Anaconda. Sà jeg dristet meg til à si at jeg ville holde den. Men futti de var mye ekklere enn jeg hadde trodd. Huden var ekkel og slangen bveget seg rund min hals. Jaiks. Den snudde til og med hode mot meg usj. Det ekkleste var nàr han som hadde den boyde hode til slangen mot meg, og sa at jeg kunne kysse den. Usj nei takk. Det hadde jeg ingen planer om, jeg var bare super forboyd med at jeg fikk til à smile pà noene bilder og se noe komfertababel ut:)


3 Comments:

  • ååå du er så søt, eg saknar deg eg

    By Anonymous Anonym, at 05 januar, 2007 17:59  

  • Endelig en oppdatering :-)
    Ja jeg vet nå ikke om du ser ut til å trives så veldig bra sammen med den ufyselige slangen, usj, sier nå jeg.
    Du er jammen tøff!!
    Savner deg veldig og gleder meg til å besøke deg i mars.
    Klem fra mor

    By Anonymous Anonym, at 05 januar, 2007 21:37  

  • d va ein svære slange! så modige du e!

    By Blogger meg, at 13 januar, 2007 02:10  

Legg inn en kommentar

<< Home