Ut i verden

onsdag, april 04, 2007

Sist uke pà senteret

Det e sà mange soete babyer pà senteret for tida. Psykologen var inne en dag for à laere den ene jenta à bade babyen sin. Mens de holdt pà kom vi inn pà at jeg ikke hadde badet en baby foer. Sà en annen dag kom hun ene jenta og lurte pà om jeg ikke ville bade hennes tre màneder gamle datter. Jeg hadde jo veldig lyst selv om jeg syntes det virket litt skummelt, sà jeg svarte ja. Foerst skulle jeg vaske hàret hennes og da hadde jeg henne oppe pà det ene làret mitt. Mens jeg holdt pà à vaske sa moren at babyen tisset. Jeg merket ikke sà mye til og begynne med, og fortsatte à vaske ut sjampoen. Men sà tisset hun en gang til og da merket jeg det veldig godt:) Sà moren hjalp med à holde henne mens vi badet henne ferdig. Det var kjekt à fà vaere med à bade henne. Litt vàtt, men men:)
Vi har ei jente som kom med datteren sin pà to màneder til senteret. Nàr hun kom var datteren veldig underernaert. Mens de har vaert pà senteret har de blitt noeye fulgt opp. Babyen har vaert til kontroll hos pediateren flere ganger, og fàr morsmelkerstatning i tillegg til morsmelk. Her en dag var jeg med dem til tre màneders kontroll. Babyen har jevnt lagt pà seg og er ikke sà undervektig lenger. Det var veldig kjekt à vaere med dem pà kontrollen. De tar ofte inn flere babyer om gangen og da blir det mye venting. Sà mens vi ventet testet jenta babyen sin i alt hun visste den ville bli testet i. Hun oevde med en roed ring som barnet skal foelge med oynene. Det var sà fint à se hvor fint hun kommuniserte med babyen sin.