Ut i verden

fredag, mars 23, 2007

Nye matvaner

Her i Peru har jeg proevd mye nytt og mye rart som f. eks:
Ris med potetstappe og egg, i grunnen veldig godt
Masse forskjellige supper
Melk pà boks med mye sukker i, ganske godt
Egg og ris, veldig godt
Spist mye mye kylling i mange varianter: fritert, grillet, kokt. Peru er i mine oeyne et litt kyllingens land, noe som passer bra for meg som er meget glad i kylling.
Noe slags muslinger og enn annen type sjoemat som jeg ikke vet hva er pà norsk, men overraskende godt.
Fritert bitte smà fisk, ogsà overraskende godt.
Tunfisk, ris og roedloek, et av de beste màltidene pà senteret synes jeg
Tunfisk i en masse som stekes, veldig godt:)
Frukt groet, avhenger av frukten den er laget av om den er god.
Stekt lever, ikke noe saerlig godt, men det sies at det er veldig sundt.
Lunger til kua, ikke noe saerlig heller, men veldig sundt sier de
Suppe med kylling fot ( foten til hoena fra kneet og ned), jeg likte suppa, men gir bort benet.
Marsvin som er vanlig à spise her, overraskende grei smak:)
Stekt banan til middagen, de soete bananene synes jeg var veldig gode. Dette proevde jeg helst nàr vi var i jungel omràder pà besoek og pà infield. Ikke sà vanlig i Lima.
And, som tidligere bodde bak i "hagen" pà senteret, meget seig fordi de var gammel
Hoene som bodde sammen med anda, ogsà sei pga aldring
Stekt kylling over gloer, veldig godt


Lungene vi hadde.

1 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home