Ut i verden

fredag, september 08, 2006

Brasiliansk aften.








I går så va det Brasil sin nasjonaldag, og det måtte feiras:)
Så me dansa dans fra Brasil, såg bilder og fekk info om landet. Det va knall kjekt.
Me laga og ein brasiliansk rett som hetta Fetsjoada tror eg:)
Den inneholdt: grisekjøtt, bacon, bønner, løk, purre, Strandamør og paprika. Så hadde me ris t som blei kokt me stekt løk og paprika. Som tilbehør hadde me steik løk og brokkoli. Så hadde de appelsin på sia.
Veldig godt.





Kokelering på kjøkkenet:)
Me må ha på oss kvidefrakka på
kjøkkenet, så ser litt som helsepersonell:)


















Me syns brokolibunten såg ut som ein passenede bryllupsbukket he he:)





















Sånn blei maten t slutt:)

10 Comments:

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    By Anonymous Anonym, at 09 september, 2006 04:17  

  • Fin brudebukett :-). Men jeg visste ikke at du skulle gifte deg :-)
    Gleder oss til du kommer hjemom en tur snart.

    By Anonymous Anonym, at 09 september, 2006 17:07  

  • Kjekt å se litt ka dokk jørr på skulen. Ska du gifta deg?? Kjekke guttar der oppe elle? Må hørra alt når du ska ta turen heim om ikkje så veldi lenge =)

    By Blogger Linda, at 09 september, 2006 19:18  

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    By Anonymous Anonym, at 10 september, 2006 19:56  

  • He he eg har ikkje sagt eg ska gifta meg he he. Me syns bare at brokkolibunten såg ut som ein brudebukket. Litt vanskelig å gifta seg aliena;)

    By Blogger Silje, at 10 september, 2006 19:59  

  • hehe, å gifta seg aleina hørtes litt ensomt ud..

    By Anonymous Anonym, at 12 september, 2006 15:07  

  • Hei Silje. Maten så god ut mm! Er stadig på nettet og innom sia di, så hvorfor ikke sende en liten hilsning i dag også :-). Jeg fanget en stor grønn gresshoppe til kneleren. var litt i tvil om gresshoppen ville ta kneleren siden de var like store. Andreas ringte til Jørgen og spurte. Så endte gresshoppen til mat :-). Artig å se, hele fam. rundt det lille buret for å se mest muligt...har sett en grønn stripe bak på kneleren så den begynner å bli grønn tror vi. Ha en fortsatt fin dag.

    Klem Annika

    By Anonymous Anonym, at 13 september, 2006 10:36  

  • Heisann Annika. Ja har hørt at knelerne er veldig gla i gresshopper:)
    Er det på blogspot du lager side?

    By Blogger Silje, at 17 september, 2006 22:24  

  • ÅÅÅÅ Silje eg sakner deg sånn!
    Men me vil jo alltid ha Spania;)
    Oi det høyrdes litt feil ut men men Du veit iallefall kva eg meiner

    By Blogger Gunn, at 27 september, 2006 11:12  

  • åhhh eg savne deg og!!!

    By Blogger Silje, at 28 september, 2006 11:34  

Legg inn en kommentar

<< Home